בְּלוֹג

על מה אפשר לכתוב?

אני מלווה נשים עצמאיות בתהליכי כתיבה ושיווק שמצמיחים את העסק שלהן.
בכל תהליך שאני מלווה יש את השלב שבו אנחנו בונות אסטרטגית תוכן ומתכננות את התוכן ואז נשאלת השאלה: “על מה אני יכולה לכתוב?”
נשים מוכשרות שעולמן מלא בעשיה, הצלחה ויצירה ויודעות לעשות כל כך הרבה בתחומן נתקעות בשלב שבו הן צריכות לתווך את הידע והעשיה שלהן,
לכתוב ולספר במדיות השונות מה הן עושות.
בדיוק בשביל זה יצרתי את הפוסט הזה.
כדי שבפעם הבאה שתתקעי ולא יהיה לך רעיון על מה לכתוב בבלוג, בפייסבוק או באינסטגרם תחזרי לכאן ותמצאי גרעינים של רעיונות שתוכלי לפתח ולחבר לעולם שלך.
כל אחד מהרעיונות ברשימה הוא בסיס לתוכן שתוכלי ליצור.
את הרעיונות את מוזמנת להעמיק, לחבר אל העולם שלך, אל העשייה המקצועית שלך ואל מה שאת אוהבת.
להוסיף את הנגיעה האישית שלך, את הסיפור האישי שלך, לתבל בשפה שייחודית רק לך ולהוסיף הומור שמיוחד רק לך.
כי כולנו בעצם עושות את אותן הצעדים ומה שמבדיל אותנו מאחרים היא התוספת האישית שייחודית רק לנו.
(אפרופו תוספת אישית, יצא לך כבר לקרוא את פוסט הערכים שלי?)

30 רעיונות לתוכן שתוכלי לכתוב בפעם הבאה שלא תדעי על מה אפשר לכתוב

1. הצצה לעולם המקצועי שלך

אל תניחי שכולם יודעים מה את עושה, שכולם מבינים למה את מתכוונת
ואיך נראה העולם המקצועי שלך.
כדי שיבינו מה את עושה, מה היכולות המקצועיות שלך, מה ה”אני מאמין” שלך ואיך את בדיוק עובדת את צריכה לספר את זה למי שעוקב אחריך.
לתת מידי פעם הצצה לצדדים שונים בעסק ובעשיה שלך.
כשאנשים מבינים מה את עושה קל להם להתחבר אליך, להעריך אותך וגם להפוך ללקוחות שלך בסוף.

2. השוואה

תיצרי תוכן שעושה השוואה בין סוגים של מוצרים או שירותים מתחום העיסוק שלך. לדוגמה: מה ההבדל בין אימון TRX לאימון פילאטיס?
תכנים מהסוג הזה יוצרים בהירות אצל הלקוח ומעמיקים אצלו את ההבנה לגבי סוג השירות או המוצר שאת נותנת.
אני לא מתכוונת שתצרי תוכן שעושה השוואה מגמתית או לא מחמיאה לשירותים או מוצרים שונים משלך.
אני מתכוונת לתוכן שיחלוק את המידע האובייקטיבי שיש בידיך ויעזור למי שקורא אותו לקבל החלטה.
כשאת חולקת את הידע שלך בכנות, הלקוחות שלך מבינים שיש להם על מי לסמוך.
שהידע שלך רחב, מעמיק ואמיתי.

3. אזהרה

כמעט בכל תחום יש נושאים שכדאי להיזהר מהם.
לדוגמה: מאכלים אסורים לנשים בהריון. או חומרים שמסוכנים לעור פנים עם אקנה.
ככל שתרחיבי את יריעת התכנים שאת משתפת עם העוקבים והקוראים שלך כך תבססי את מעמדך כאוטוריטה בתחומך.

מה מותר ומה אסור
4. אזעקת טרנד

מה הכי “חם” בתחום העיסוק שלך?
מה מראים המחקרים האחרונים? אלו מוצרים חדשים כדאי לנו להכיר?
ספרי על הטרנדים והחידושים בתחומך, שתפי במאמרים, מחקרים, תמונות וסיילים שווים ולכולם יהיה כיף ושווה לעקוב אחריך.
תכנים של סקירות וטרנדים הם קלילים ואהובים וזאת ההזדמנות שלך להוסיף עוד מימד לתוכן שלך.

5. טיפים ועצות

תני לי עצות.
איך להתאפר נכון לצילומים, איך לאכול בריא, איך לכתוב פוסטים שיווקיים או איך להפוך את הבית שלי לנעים יותר באמצעות עיצוב פנים.
נכון, התכנים האלה לא הכי מעמיקים תמיד. (וגם זה לגמרי תלוי בך)
אבל אנשים אוהבים שמגישים להם את התוכן מוכן.
זה עושה הרגשה טובה, הרגשה של נגישות ותכל’ס ולכן התכנים האלה אהובים מאוד.

6. מושגים ומונחים

תסבירי לנו מושגים ומונחים מעולם התוכן שלך,
תבהירי לנו נושאים שלא ברורים לכולם.
לא כולם יודעים את מה שאת יודעת.
את המומחית, את אשת המקצוע ואת יודעת יותר טוב מאיתנו אז תסבירי לנו מה שאנחנו צריכים לדעת.
ככה נסמוך עליך יותר ונדע שאפשר לפנות אליך כשנזדקק או נרצה את השירות או המוצר שלך.

7. אקטואליה

תכתבי על אירועים שמתייחסים לאירוע שקורה עכשיו ועשוי לעניין את מי שקורא או עוקב אחרייך,
על נושאים אקטואליים שמעניינים אותך, צרי חיבור עם עולם התוכן שלך והרחיבי לנו את הידע וצורת החשיבה.
תחשפי אותנו לעוד נושאים שלא הכרנו. קוראים לזה RTM (Real Time Marketing) – שיווק בזמן אמת.
הכוונה לפעולות שיווקיות (במקרה הזה אני מתייחסת לתוכן) שמתייחס ומגיב לאירוע עכשווי או אקטואלי.
דוגמה לתוכן כזה: האולימפיאדה, הקורונה (למרות שהיא עכשווית כבר יותר מידי זמן), בחירות ועוד.

8. עונות השנה, חגים, מועדים וימים מיוחדים

תכנים כאלה נגישים מאוד וגם אהובים באותה מידה.
כי הם חלק מהתרבות שלנו ומחברים אותנו כעם וכחברה.
קוראים לזה OBM (Occasion Based Marketing) – שיווק מבוסס עיתוי.
בחודשים האחרונים יצרתי “פוסט צומח” פה בבלוג שבו אני מעדכנת בשוטף רעיונות לתכנים מהסוג הזה.
הפוסט הזה הגיע תוך זמן קצר לעמוד הראשי בגוגל באופן אורגני. וזה בגלל שהוא אהוב וגם כי כתבתי אותו בצורה נכונה שגוגל אוהב.

9. שיתוף באמצעות סקרים

שתפי את העוקבים שלך בהתלבטויות שלך,
בדרך שאת עוברת, בהחלטות שאת לוקחת ותני להם להיות חלק מהעשייה שלך.
סקרים גורמים לעוקבים שלנו להרגיש שותפים בעשיה שלנו, להרגיש שהם חלק מהדבר הזה ולהיות קשורים למותג שלנו.

10. סיפור אישי

אנחנו מונעים מרגש, כולנו. ואוהבים סיפורים.
סיפורים אישיים מספקים הצצה אל העולם הפנימי שלנו, אל העבר שלנו ואל מי שאנחנו.
כשאני משתפת משהו שקרה לי, זכרונות ילדות שלי, חוויות אישיות (בגבולות האישיים שלי) אנשים מצליחים להכיר אותי מעט יותר,
להבין שאני אנושית, נגישה וכיף לעבוד איתי 😊

11. סיפורי לקוחות

כל לקוח הוא עולם, כל אחד מביא אל העשיה שלנו צדדים חדשים, נקודות מרתקות וסיפורים חדשים.
ספרי את הסיפורים הקטנים האלה, תני לנו “להרגיש” מה קורה אצלך בסטודיו או בקליניקה.
לא, את לא צריכה לחסוף פרטים אישיים או “צהובים” של הלקוחות אם הם לא מעוניינים.
את יכולה לספר את סיפור העבודה המשותפת, את הדרך שעברתם,
את הפיתרון והכלים שהענקת לאותו לקוח או לקוחה ואת התוצאה הסופית שתעניק השראה לקוראים והעוקבים שלך.

12. מיתוסים

וואו, כמה מיתוסים קיימים וכמה כיף לנפץ כאלה בתחום הידע שלנו.
אם קיימים מיתוסים בתחום העשייה שלך – נפצי לנו אותם.
ספרי לנו מה לא נכון בצורת המחשבה שלנו, תבססי את הדברים במחקרים, במאמרים ומידע אמין.
אנחנו נודה לך, מבטיחה.

13. סטטיסטיקות

אני אוהבת סטטיסטיקות. זה עושה לי שכל, זה מהיר, זה קליט (ראי סעיף 19 ברשימה)
אז תשתפי אותנו בסטטיסיקות: מה אחוזי ההצלחה של הטיפול שלך? את יכולה להציג את העובדות כמו שהן ואת יכולה לחבר את העובדה לפיתרון שאת מציעה.
לדוגמה: % 90 מהנשים סובלות מפיגמנטציה – את לא חייבת לסבול גם.

על מה לכתוב?
14. מדריכים

איך להכין לבד בבית, דו איט יורסלף DIY,
הכי כיף להבין שאני יכולה לבד ועוד יותר כיף לצרוך תוכן ממישהו נדיב שמלמד אותי איך אני יכולה לעשות לבד.
אז איך אני יכולה להכין סרטון תדמית לעסק שלי? איך לעצב כרטיס ביקור בקאנווה? או איך אני יכולה להכין קרם לחות בבית?

15. שו”ת – שאלות ותשובות

שאלות ותשובות לנושאים בוערים,
לשאלות שחוזרות על עצמן, לשאלות שעשויות לעניין את מי שיכול להיות זקוק לשירות או המוצר שלך.
תעני על השאלות ביד רחבה ובצורה ברורה.

16. מאחורי הקלעים

מה קורה מאחורי הקלעים אצלך בסטודיו או בקליניקה?,
מה קורה בפגישת ייעוץ? איך את מתכוננת לפגישה/להרצאה/לאימון/למכירת פופ אפ?
איך מכינים את המוצר שאת מוכרת? איפה את קונה את חומרי הגלם למוצר שלך?
שתפי אותנו איך הכל קורה, זה מעניין ולעיתים אפילו מרתק ובטח שגורם למי שמכיר אותך להעמיק את ההכרות עם מה שאת עושה.

17. ביקורות ועדויות של לקוחות

אני יודעת, “אין הנחתום מעיד על עיסתו” וזה.. ותאמיני לי, אני הכי מבינה את הביישנות שיש סביב הנושא הזה. ובכל זאת, אם לא תספרי מה הלקוחות שלך אומרים וחושבים עליך איך נדע?
החוויה האישית של הלקוחות שלך והפידבקים שלהם יתנו לי מושג איך זה לקבל ממך שירות.
זה יגרום לי לשמוע זווית של אנשים כמוני שכבר קיבלו ממך את השירות. אל תתביישי.

18. השראה

שתפי את הקוראים שלך במה שמעניק לך השראה.
ממה את שואבת השראה לעשיה וליצירה שלך.
את יכולה לכתוב על ספרים שאת קוראת,
את יכולה לשתף בתכנים של אחרים (ולתת קרדיט כמובן)
לצלם לנו את הרגע ולשתף במחשבות שלך. זה כל כך מעורר השראה.

19. רשימות

בעידן המהיר שלנו כמעט לאף אחד אין סבלנות להתעכב.
רוב האנשים גוללים וגוללים עד שמשהו תופס להם את העין ואז הם נשארים. וגם זה לזמן קצר יחסית.
פוסטים של רשימות עושים את העבודה מעולה.
למה?
כי רשימות הן עוד סוג של “תוכן מהיר” (ראי סעיף 5) כי הן קלילות וקלות לעיכול ובעיקר כי יש משהו במספרים שמושכים לנו את העין.
10 ההחלטות שלי לשנה החדשה, 5 דברים שלא ידעתם עליי או 30 רעיונות לתוכן 😊

20. פוקוס על מוצר או שירות

חזרתי וכתבתי כבר כמה פעמים ברשימה הזאת שלא כל מה שאת יודעת אנחנו יודעים ולא תמיד מה שאת חושבת שברור מרחוק, אכן ברור.
לכן אני מציעה לך ליצור תוכן שעושה פוקוס על מוצר או שירות שלך,
סקירה מעמיקה לכל מה שאנחנו צריכים לדעת כי להכיר אותו טוב יותר: איך הוא נראה, למה הוא טוב?
איזה בעיה הוא יפתור לנו? למי הוא מתאים? ולמה אני בכלל יוצרת או מעניקה אותו?
הסברים כאלה מנגישים את המוצרים והשירותים שלנו וכשהדברים נגישים יותר קל להבין, ליצור קשר, לקנות.

21. משפטי השראה או ציטוטים

אני שואבת השראה מציטוטים, שירים ופסוקים מהמקורות.
אני משתפת לא מעט במה שמעניק לי השראה ומוסיפה את הפרשנות שלי לנושא
מדובר בתכנים שהעוקבים והקוראים שלי אוהבים מאוד ובכל פעם שאני מפסיקה לשתף ממנו מבקשים ממני שאמשיך
בסטורי שלי תוכלי למצוא לא מעט מהתכנים האלה.

אחת מההשראות שלי
22. לפני ואחרי / סיכום תהליך

נכון שתמיד כיף לראות תמונות לפני/אחרי בעיצוב הבית? או בתהליך הרזיה?
כולנו אוהבים לראות תוצאות, לראות שינוי, לראות מה היה לפני ואיך המצב השתפר.
זה מראה לנו שגם אנחנו יכולים, זה נותן לנו הצצה לדרך שעבר הלקוח ועוזר לנו להתקדם אל עבר המטרה שלנו.
אם אין לך אפשרות להראות תמונות לפני/אחרי בתחום העיסוק שלך תוכלי תמיד לכתוב סיכום תהליך או פרויקט קצר
שיספר על הדרך שעבר הלקוח – מאיזו נקודה התחלתם ולאן הגעתם בסוף, מה היו האתגרים בדרך, ממה נהניתם ועוד. הנה אחד מאצלי

23. המלצות על מוצרים משלימים

תמליצי לי על מוצרים משלימים בתחום שלך – איזה סכין שף כדאי לי לקנות? איזה פריימר הכי מתאים לעור צעיר?
איזה משחק התפתחותי אני יכולה לקנות כדי לעודד את התינוק שלי לזחול? ועוד.
כל אחת בתחום שלה.
זה מרחיב את תחומי הידע שאת משתפת בהם ומעמיק את ההגדרה שלך כאוטוריטה בתחומך.

24. המלצה על קולגות

אני מאמינה שאל כל אחד ואחת מאיתנו מגיעים הלקוחות המדוייקים לנו.
לפעמים, לא מסתדר לנו.
בגלל חוסר זמן או בגלל הרבה סיבות אחרות. במקרים האלה, אני לא מהססת בכלל להפנות פניות אל קולגות שלי.
ואם יש קולגה שאני מעריכה בתחומי אני אשמח לשתף ולהמליץ עליה.
מה ששלי יגיע אליי בזכות מי שאני ומה שאני מציעה ומה ששלה יגיע אליה במילא.
לכן, אל תהססי להמליץ על בעלות מקצוע מתחום העיסוק שלך.
רוחב לב מביא איתו טוב.

25. ראיונות

ראיונות כתובים, מוקלטים או מצולמים. מה שבא לך ואיך שאת רוצה
למה זה טוב?
זה מגדיל את החשיפה, זה מגדיל את המעורבות בתכנים שלך,
זה מרחיב את תחומי התלוכן שאת משת]ת וגם מעמיק את הידע.
ובעיקר, זה כיף גדול. לצאת רגע מהשוטף ולהכיר מישהו אחר – לשמוע את דעתו ואת זווית הראיה שלו על הנושא שבחרת.
כאן ראיינתי את הילה לוקסנבורג קופר, ופה את הילה תלתלים, את רוחמה סלע וגם את שירה קינן.

26. המלצות לספרים שקראת ועוד

קראת ספר שעשוי לעניין את העוקבים או הלקוחות שלך? ספרי על זה.
הקשבת לפודקסט שחובה שנשמע? ספרי לנו על זה
ראית סדרה מעולה שיכולה להתחבר למה שאת עושה? שתפי שתפי
את יכולה לשתף גם אם אין קשר ישיר לתחום העיסוק שלך – כי זה חלק ממי שאת, ממה שאת אוהבת.
וזה מסקרן ומעמיק הכרות.
אני יצרתי פינה קבועה בסטורי שלי שנקראת #רשימתקריאה ובה אני משתפת בספרים שקראתי
כל הטוב הזה כאן

27. פאדיחה או בדיחה על חשבונך

וואו, זה כל כך מנרמל את ההרגשה שלי לפעמים.
ההבנה שאני לא היחידה שיש לה פאדיחות וטעויות.
בא לך לשתף? שתפי, ספרי. זה נחמד- זה מוסיף מימד של הומור
וגם עשוי ללמד את העוקבים והלקוחות שלך מה כדאי או לא כדאי לעשות.

28. פתרון בעיות

את מומחית בתחומך וגם יודעת מה ואיך לעשות,
ספרי לי על בעיה ואיך אני יכולה לפתור אותה.
יכול להיות שהפיתרון נמצא אצלך ואת יכולה לעזור
ויכול להיות שאת יכולה להסביר איך אנחנו יכולים לבד.
אל תדאגי, זה לא יגרום לאנשים לעשות הכל לבד ולא להגיע אליך כדי לקבל שירות או לקנות מוצר
זה רק יעמיק את הערך שאת נותנת ויגרום לאנשים לרצות להגיע אליך יותר.

29. פוסט ויזואלי

נכון, אני אשה של מילים. אבל לפעמים תמונה שווה אלף מילים.
ולא, לא תמיד צריך להגיד הרבה או להגיד בכלל.
פוסט ויזואלי יכול לעשות את העבודה לא פחות מטקסט כתוב.
זו יכולה להיות תמונה, זה יכול להיות סרטון
זה חייב להיות מחובר אליך ואל מי שאת.
ראיינתי את הילה – מלכת התוכן הויזואלי בפוסט הזה

30. הכרות מחודשת

אנחנו כל כך שקועות בעצמינו ואנחנו חושבות שכל העולם מכיר אותנו ואת העסק שלנו
ובכן, איך לומר, זה לא נכון.
אל תניחי שמכירים אותך, אל תניחי שמבינים מה את עושה או מה את מציעה (באופן כללי, אל תניחי הנחות)
את רוצה שידעו? תגידי. את רוצה שיבינו? תסבירי. את רוצה שיכירו? תציגי את עצמך.
שוב ושוב,
למה?
כי אנשים שוכחים או לא תמיד זוכרים וגם כי כל הזמן נחשפים אליך אנשים חדשים שכנראה לא ממש יודעים או מכירים.

כתבתי רעיונות לתכנים שאפשר לכתוב, אבל תוכן מבחינתי הוא גם ויזו’אל.
את יכולה לקחת את כל אחד מהרעיונות וליצור סדרת תמונות, אינפוגרפיקה, סרטון, סטורי או כל מה שאת מתחברת אליו.
כי הכי חשוב שיהיה לך נוח להעביר את מי שאת באמת.
כי כשנוח לך את מתפתחת ואת נהנית ואת יכולה להתמיד.
אז תיצרי לך תוכן שכיף לך ליצור ותהני מהעשייה והדרך ואל תפסיקי לעולם.
אשמח לשמוע אם אהבת את רשימת הרעיונות שלי, אם יש משהו שאת לוקחת ממנה או מה לדעתך כדאי להוסיף לרשימה שהכנתי.
תודה שאת פה,
אביבית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מכאן מצטרפים
לעולם המלים שלי

טיפים, כלים, עדכונים וים השראה
אצלך במייל

* מבטיחה לא להציף במיילים

דילוג לתוכן