בְּלוֹג

תכנון תוכן ב-5 צעדים

צילום: רחל נתנאלי, סולאנדפייפר

אם את עוקבת אחרי, בטח שמת לב שאני מדברת הרבה על תכנון.
אני בנאדם מסודר ותכנון עוזר לי להיות בפוקוס ולקדם את המטרות האישיות והעסקיות שלי.
מנהלת רשימות סדרתית, גאנט תכנון לכל פרויקט, חובבת כלים שעוזרים לי לתכנן כמה שיותר.
מתכננת (כמעט) הכל וגם, כמובן, את התוכן השוטף שלי בבלוג ובעסק.
בפוסט הזה כתבתי על הסיבות שבגללן כדאי לתכנן את התוכן
תכנון יוצר בהירות, יוצר מחויבות, מקל על החיים ויוצר לנו “שקט” בכתיבה ובשיווק שלנו.

תכנון תוכן – איך עושים את זה?

בפוסט הזה אני ממש רוצה לשתף בדרך שלי לתכנון תוכן,
חמישה צעדים פשוטים שעובדים ועוזרים ליצור עקביות והתמדה בתוכן והשיווק שלך במינימום מאמץ
וכמובן שמביאים לתוצאות.
בחרתי להסביר, לשתף ולהדגים את הרעיון ע”י שיתוף של פגישת תכנון תוכן אישית שערכתי לרחל נתנאלי מהמותג “Soulandpaper“.
רחל היא מאמנת הורים שמשלבת ערכות יצירה מיוחדות עם כלים אימוניים (את חייבת לראות את זה אם את לא מכירה).
רחל היא הלקוחה הראשונה שלי ב”נוגעת במילים” לפי שלוש שנים ומאז כבר הפכה לחברה קרובה שלי.
רחל כותבת היום בעצמה את התכנים בעסק ונפגשנו בזום לפגישת תכנון תוכן שעשתה לה המון סדר בראש.

צעד 1: מגדירים מטרה

לפני שמתחילים לתכנן או לכתוב תוכן כדאי להגדיר מטרה.
אם את מתכננת תוכן לחודש קדימה את צריכה לחשוב ולהחליט מה המטרה החודשית שלך, מה את רוצה לקדם החודש בעסק שלך.
רחל רצתה לחזור ולהעביר את סדנאות היצירה האימוניות שלה, להורים וילדים, לקראת יום המשפחה ופורים.
תקופת הקורונה והסגרים שיבשו את שטף הסדנאות והאימונים הרגילים והבנו שיש צורך לחשוף את החזרה לפעילות במתכונת שונה.
לכן, במקרה הזה הגדרנו שהמטרה החודשית תהיה: תוכן ש”ירים”, יקדם ויניע להרשמה לשתי סדנאות חגיגיות בזום ורכישה של ערכת היצירה שמתאימה לכל סדנה.

אחרי שהמטרה היתה ברורה, הגדרנו יעד להרשמה לכל אחת מהסדנאות.
למה? כי יעד ברור עוזר לנו להגיע אליו ולהשיג תוצאות טובות יותר. אבל זה לפוסט אחר.
המטרה שלך יכולה להיות:
חשיפה גדולה, יצירת אמון ונאמנות, לידים חדשים, רשימת תפוצה גדולה יותר ועוד.
כשהמטרה ברורה, את יכולה לדעת מה התוכן והפלטפורמה שמתאימים לך כדי לקדם אותה.

צעד 2: יוצרים רשימת רעיונות לתוכן

אז יש לנו מטרה ויש לנו יעד גם הנושא של התוכן כבר ברור לנו.
בשלב הזה היינו צריכות לחשוב על רעיונות לתוכן שניצור (במקרה הזה רחל יוצרת בעצמה) כדי לקדם אותם.
אני מתחילה מרשימת רעיונות אינטואיטיבית, כל הדברים הראשוניים שעולים לי בראש.
במקרה הזה:
לגעת ולדבר על הכאב שלנו ההורים בתקופה הזאת עם הילדים בבית,
המשמעות שיש לזמן “ביחד” שלנו כמשפחה
המשמעות של יצירה בחיי ילדים ובחיינו
דוגמאות מוחשיות מסדנאות עבר, סרטונים שמסבירים את הכלים האימוניים שמי שישתתף בסדנה יקבל.
סרטוני הדרכה מערוץ היוטיוב של המותג ועוד.

כדאי וחשוב ליצור רשימה של רעיונות שיתאימו לכל פלטפורמות השיווק והפרסום שלך (פייסבוק אישי, פייסבוק עסקי, אינסטגרם, יוטיוב, בלוג ועוד..).
כשאני נתקעת עם רשימת הרעיונות שלי אני יוצרת לעצמי שמש אסוציאציות פשוטה ושופכת אליה את כל מה שעולה לי בראש.
אני ממליצה גם לך בחום לנסות לעבוד עם שמש אסוציאציות, כמות הרעיונות שתאספי מפעולה כ”כ פשוטה, מדהימה ממש.

צעד 3: משבצים עוגנים

בכל לו”ז יש עוגנים, נקודות בזמן שהן חובה, נקודות משמעותיות או נקודות שאינן בשליטתנו.
ימים מיוחדים בשנה, חגים, עונות שנה, ימים שחשובים לך באופן אישי, ימים חשובים עבור העסק שלך או ימים רלוונטיים לתחום העיסוק שלך.
איך עושים את זה?
פותחים יומן ובודקים מה צפוי לנו החודש, מחפשים בגוגל: “ימים מיוחדים בחודש X” ומוצאים את רשימת הימים הבינלאומיים באותו חודש.
עבור רחל נעצנו את יום המשפחה, וולנטיין דיי ואת פורים עבור חודש פברואר.
אני נעצתי עבורי החודש גם את יום הפיצה הבינלאומי כיום שמאפשר לי להעלות תוכן הומוריסטי וקצת אחר
ולאפשר לעוקבות שלי לקבל השראה ורעיונות לתוכן לעסק שלהן .
זה מה שהעליתי בסטורי שלי:

תוכן מבוסס תאריך

צעד 4: מגדירים את זמן השיווק לכל מטרה ונושא שבחרנו

רחל רצתה לקדם סדנאות ליום המשפחה ופורים- התאריך ידוע וברור.
הבנו שאת הסדנאות לא כדאי לערוך ביום עצמו אלא יום או יומיים לפני, כדי שאנשים יוכלו להשתתף בנחת ובלי לחץ.
הסדנאות כוללות גם ערכת חומרים של סולאנדפייפר שהם חלק מהסדנה ולכן היינו צריכות לקחת בחשבון גם את זמן המשלוח שלהם עם שליח.
החלטנו שמספיק לנו לשווק את הסדנה כשבועיים לפני שהיא מתחילה ולקחנו בחשבון את זמן המשלוח של הערכה.
ואז התחלנו לנעוץ בגאנט שלנו את לוחות הזמנים והתכנים לכל שלב.
בעצם, גזרנו אחורה מכל תאריך יעד את זמן השיווק הרצוי ויצרנו תמהיל תוכן מגוון לכל הפלטפורמות.

צעד 5: נועצים את התכנים בכל הגאנט

אחרי שנעצנו בגאנט את התכנים שקשורים למטרות החודשיות שלנו (במקרה הזה- קידום של שתי סדנאות)
המשכנו לנעוץ תכנים נוספים שיש בהם ערך לעסק ולמותג של רחל ולעוקבים והלקוחות שלה.
נעצנו כלים אימוניים שיכולים לסייע להורים בתקופה הזאת וגם תכנים מעולם ה DIY והיצירה שקשורים בתקופה (וולנטיינז דיי שלום!)
הכל בעל ערך, אחרי מחשבה ועם נתינה לכל מי שעוקב.

גאנט תכנון תוכן חודשי
גאנט תכנון תוכן חודשי

בסוף הדרך רחל ידעה בדיוק מתי אמור לצאת ניוזלטר ללקוחות, כמה סרטונים עליה לצלם,
כמה פוסטים לרשתות החברתיות היא צריכה לכתוב ובאיזה נושא, כמה תמונות חסרות לה לפרסום ואיזה חומרים עליה להכין בדיוק.
היא מתנהלת במהלך החודש בידיעה ברורה מה הולך להיות ואיך היא תצליח להגיע אל היעד שלה (והיא הצליחה!) ,
התכנון מאפשר לה להמשיך בעשיה היומיומית השוטפת, מאפשר לה לייצר תכנים ברמה גבוהה ולא לשלוף מהשרוול ברגע האחרון
ובעיקר מייצר בהירות ושקט, בלי לחץ ממה שהולך להיות.

אם במהלך החודש עולה נושא או בלת”ם שרוצים להוסיף ולדבר עליהם, משמיטים מהגאנט את אחד מהתכנים הנעוצים או מוספים יום נוסף של פירסום.
שפע של תוכן תמיד עושה טוב 😊

ועוד טיפ אחד קטן:
את הגאנט שלך את יכולה ליצור איפה שנוח לך
בגליון אקסל או גוגל (כמו שעשיתי עם רחל),
ביומן עם פריסה חודשית או בלוח תכנון חודשי בדיוק כמו זה שהכנתי, מכאן את יכולה להוריד את לוח התכנון שלי.

#תכנניאתזה

אם תרצי ליווי צמוד, כלים נוספים וזמן תחום כדי להצליח לתכנן את התוכן שלך, את מוזמנת להצטרף לסדנת תכנון התוכן שאני מקיימת פעם בחודש. הפרטים כאן.

אני אוהבת לקרוא את התגובות שאתן משאירות לי, אז אם יש לך מה לומר, אל תהססי.
ניפגש בקרוב,
אביבית.

6 תגובות

  1. היי אביבית,
    מצאתי את הפוסט שלך שימושי ומסודר (כמו הנושא שהוא מציג!)
    אני גם כן חסידה של סדר ודרך התכנון שהצגת כאן נראית מעולה להשגת מטרות. תודה על הפוסט!

    נטלי,
    http://www.pnimablog.com

    1. הי רותם,
      שמחה שהפוסט שלי עזר לך.

      תודה שכתבת לי.
      אביבית.

    1. תודה יעל.
      אני שמחה מאוד שאת אוהבת אותו
      אביבית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מכאן מצטרפים
לעולם המלים שלי

טיפים, כלים, עדכונים וים השראה
אצלך במייל

* מבטיחה לא להציף במיילים

דילוג לתוכן