בְּלוֹג

תוכן ירוק עד – המדריך המלא

המדריך המלא שלי ליצירת תוכן ירוק עד (Evergreen content) שכל אחד יכול ליצור בעצמו.

את הדרך שלי ככותבת תוכן ובלוגרית התחלתי אי שם לפני 7 שנים בבלוג הראשון שכתבתי בשם “הכל טוב”.
התחלתי לכתוב את “הכל טוב” בעקבות משבר אישי שחוויתי והשאר היסטוריה. הסיפור המלא כאן.
“הכל טוב” כתוב נכון וטוב והוא קיבל חשיפה אורגנית מעולה בימים שהייתי כותבת בו ומקדמת אותו באופן שוטף.
גם היום, למרות שאני לא כותבת בו כבר למעלה משנה, החשיפה האורגנית בו טובה מאוד.
אני מקבלת באמצעותו, באופן רציף ושוטף, הרבה פניות והפניות של קוראות שממשיכות לחזור אליו ולקרוא בו, להגיב, לבקש עצה, להוריד תכנים שהענקתי בו במתנה ועוד.

בימים בהם החשיפה ברשתות החברתיות יורדת או משתנה בעקבות החלטה שרירותית של אלגוריתם כזה או אחר,
הבלוג (זה שאת קוראת בו ממש עכשיו) והאתר שלי הם נכס של ממש.
התכנים שאני כותבת בבלוג לא נשטפים ב”נהרות” הפייסבוק והאינסטגרם השוצפים.
הם כאן כדי להישאר, הם שלי וקהל הקוראים הנאמן שלי ממשיך לחזור אליהם ולקבל את מה שאני נותנת באהבה גדולה.
התוכן שאני כותבת ומשתפת הוא תוכן “ירוק עד” כזה שנשאר תמיד, מתעדכן, מעניין גם חודשים ושנים אחרי הפירסום
וגורם לקוראים שלי לחזור אליו שוב ושוב ולהגדיל את החשיפה האורגנית שלי ברשת.

בפוסט הזה אני אעשה לך סדר בכל מה שקשור ליצירת תוכן ירוק עד ואני מקווה שבסופו תוכלי ליצור לעצמך תכנים מהסוג הזה.
בואי נתחיל מההתחלה.

מה זה תוכן ירוק עד?

ממש כמו עצים שנטועים באדמה עם שורשים יציבים ועלים שצומחים באופן קבוע, עלווה שמתרחבת עם השנים וצמיחה בלתי פוסקת כך גם תוכן ירוק עד.
תוכן ירוק עד הוא תוכן שרלוונטי לאורך זמן (שלא לומר תמיד),
הוא תוכן שלא תלוי בארועים חולפים, הוא כמעט אינו רגיש לזמן וממשיך להניע קוראים באופן אורגני לאתר או הבלוג שלך.
תוכן ירוק עד הוא תוכן שתכיני פעם אחת והוא ימשיך “לעבוד” בשבילך כל הזמן.
בנוסף להגדרה המקובלת, מבחינתי ההגדרה של תוכן ירוק עד מתחלקת ל- 2:

  1. האתר והבלוג שלי שמהווים בית לתכנים שאני כותבת ומשתפת, שומרים עליהם ומאפשרים לקוראים שלי לבוא ולבקר ולהנות מאותם תכנים שוב ושוב.
  2. פוסטים של תוכן ירוק עד שאנשים חוזרים אליהם באופן קבוע כדי ללמוד, להיעזר או לקבל השראה- כמו הפוסט הזה לדוגמה.
התוכן שלך צומח, פורח ומתבסס כמו עצים

למה כדאי לך ליצור תוכן ירוק עד?
  1. התוכן נשאר שלך, הוא לא נעלם והוא כאן כדי להישאר
    לא יודעת מה איתך, לי קשה עם הארעיות של התכנים ברשתות החברתיות,
    בעיקר כי אני מוצאת את עצמי משקיעה בהם לפעמים לא מעט ומבינה שהם נעלמים אחרי מספר ימים ומעט מאוד אנשים זוכים להיחשף אליהם.
    התוכן שאני משתפת בבלוג ובאתר שלי נשארים ולא תלויים בחסד או מצב הרוח של אף אחד.
  2. התוכן נשאר רלוונטי לאורך זמן
    הוא לא רגיש לזמן מסויים, הוא כאן כדי להישאר כדי שכל מי שמעניין בו יוכל לחזור אליו מתי שרק ירצה ולקבל ממנו ערך, הכוונה או השראה.
  3. תוכן ירוק עד עוזר לך להניע לקוחות פוטנציאליים אל האתר שלך (בדרך אל המשפך השיווקי שלך) באופן מתמשך ועקבי.
  4. תוכן ירוק עד (שכתוב נכון) עוזר לך לשפר את הדירוג שלך במנועי חיפוש: SEO, מילים וביטויי מפתח ועדכון תכנים עוזרים לנו בדירוג התכנים במנועי חיפוש (בעיקר גוגל) ומגדילים משמעותית את החשיפה האורגנית. נכון, כל פוסט בבלוג “נשאר” אבל תוכן ירוק עד רלוונטי זמן רב אחרי הפרסום שלו ותנועת החיפוש שלו גדלה עם הזמן.
  5. תוכן ירוק עד מסייע לך למתג ולמצב את עצמך כמובילה ואמינה בתחומך:
    כשתתחילי לכתוב באופן רציף וקבוע, לשתף את הידע שלך בנדיבות, להסביר, ללמד ולחשוף למגמות ושיטות בתחום העיסוק שלך
    הקוראים שלך ירצו לחזור ולקרוא אותך שוב ושוב ויתחילו לראות בך סמכות- אוטוריטה בתחומך.
  6. תוכן ירוק עד עוזר לך להעמיק את הקשר שלך עם העוקבים ברשתות החברתיות ויוצר מעורבות משמעותית יותר:
    מי שמוצא את התכנים שלך מועילים ומעניינים אותו יכול להגיע לבקר באתר שלך-
    במקום המיוחד שלך ולקרוא בהרחבה ולעומק את הרעיונות שלך ולא להסתפק בעוד פוסט שטחי יחסית ברשתות החברתיות
    לדוגמה: כמעט כל פוסט “טיפים” שלי באינסטגרם מוביל למאמר רחב ומעמיק יותר בבלוג שלי.
8 סיבות להשקיע בתכנון התוכן שלך
פוסט באינסטגרם שמוביל לפוסט בבלוג

רעיונות לתוכן ירוק עד

כל אחד יכול ליצור תוכן ירוק עד ולמצוא את הסגנון שמתאים לתכנים שלו ולתחום העיסוק שלו.
אספתי עבורך כמה רעיונות לתכנים ירוקי עד שגם את תוכלי ליצור בקלות יחסית:
• תכנים בסגנון “איך ל…” (How to)
מדריכים מעמיקים ומקיפים: כיצד לעשות X, כל מה שאתה צריך לדעת כדי ….
שו”ת – שאלות ותשובות: שאלות נפוצות בתחום העיסוק שלך, שאלות ותשובות שעשויות לעניין את הקוראים או הלקוחות שלך.
פתרון בעיות: סרטון הדרכה או פוסט שמספק מידע שימושי ומעשי הם בעלי אורך חיים ארוך יותר.
• רשימות: רשימת משאבים, רשימת טעויות נפוצות,
טיפים: טיפים קצרים, עצות נקודתיות מתחום הידע או העיסוק שלך
מבחנים – Quiz: זוכרת את מבחני “בחן את עצמך” ממעריב לנוער? אז שאלונים בסגנון או מבחני ידע שיובילו את הקוראים שלך למסקנה שחשובה לך.
מילון מונחים/ הגדרות/ ביטויים: ריכוז של מונחים ומושגים שקשורים לתחום הידע שלך ועשויים לעניין את הלקוחות והקוראים שלך.
הוראות למתחילים: יש תכנים בסיסיים יותר שמתאימים למתחילים בתחום וכאשר כותבים אליהם כדאי להתאים את התוכן לרמה שלהם.
הוראות למתקדמים: אותו דבר כמו תכנים למתחילים רק ברמה גבוהה יותר שיכולה לסייע למתקדמים.
המלצות: תכיני רשימת המלצות שלך, כבעלת ידע וסמכות.
רעיונות לתכנים כאלה: המלצות לספרים בתחום הידע, המלצות לפודקסטים/ מקומות שכדאי לבקר בהם/ הרצאות שכדאי לשמוע ועוד..
סיפורי הצלחה או סיפורי מקרה: סיפורים מוחשיים של הצלחות או ניתוחי מקרה שיכולים לעזור למי שקורא ללמוד וליישם אצלו
סיפורי לקוח: אין כמו דוגמאות מעשיות ומוחשיות כדי לחבר את הקוראים לנושא מסויים ולהמחיש להם בצורה ברורה במה מדובר.
סקירות או ביקורות: סקירות או ביקורות על תכנים מתחום הידע המדובר.
שימי לב שהכוונה לא לסקירות נקודתיות שתלויות בזמן (כמו סקירות אופנתיות, ביקורות על סרטי קולנוע וכיו’) אלא לסקירות שיהיו רלוונטיות לאורך זמן ויבססו את התוכן כתובן ירוק עד.

6 שלבים ביצירת תוכן ירוק עד

  1. לבחור נושא: מתחילים מבחירת התוכן שתכתבי או תיצרי,
    חשוב לבדוק שהוא מתאים למסרים ולערכים שלך, שהוא מתאים לקהל היעד אליו את פונה ושהוא יכול להיות מעניין את הקוראים שלך.
  2. לעשות מחקר בנושא שבחרת: ברשת קיימים אינספור תכנים כמעט לכל נושא
    ולכן כדאי לבדוק שהתוכן שאת רוצה לכתוב לא חוזר על עצמו או “לעוס” מכל כיוון.
    בכל מקרה, תחשבי איך את יכולה להוסיף ערך לקהל הספציפי שלך, את נקודת המבט האישית שלך ואת הייחודיות שלך לתוכן.
  3. לכתוב נכון: לכתוב את התוכן ברור ו”בגובה העיניים”. לכתוב בצורה מובנית עם חלוקה לתתי נושאים, פסקאות וקטגוריות שיאפשרו קריאה קולחת (גם למי שפחות מתעכב או קורא לעומק)
  4. לכתוב בצורה שמתאימה למנועי חיפוש: SEO, כותרות, תגיות, מילות מפתח, קישורים פנימה והחוצה ועוד
  5. לחשוב על הנראות של התוכן: לשלב בתוכן תמונות, סרטונים ואינפוגרפיקה שיוצרים ענין והופכים את התוכן שלנו לזכיר יותר.
    לשים לב לחלוקה לפסקאות, לא להעמיס תכנים בפסקה אחת ולשלב כותרות, מיספור או סימנים שיקלו על הקריאה השוטפת.
  6. לרענן ולעדכן את התוכן מידי פעם: לחזור אל התוכן ולעדכן אותו ע”י עדכונים מהתחום, קישורים למאמרים חדשים והפניות חדשות בתוך האתר שלכם ומחוץ לו. (גוגל אוהב את זה)
6 שלבים ליצירת תוכן ירוק עד
6 שלבים ביצירת תוכן ירוק עד
5 טיפים לכתיבת תוכן ירוק עד
  1. מחקר מילות וביטויי מפתח: לבדוק מה מילות החיפוש הפופופלריות בנושא ולהגדיר מילים וביטויי מפתח לתוכן
  2. לכתוב למתחילים ולמתקדמים: כשאת כותבת כמומחית ייתכן שאת שוכחת את הבסיס ואת מה שמובן לך מאליו. כדאי לבדוק מה מתחילים מחפשים (שהרי סביר שהם מחפשים יותר מידע ממתקדמים בתחום). לפנות למתחילים ולכתוב תוכן שעשוי לעניין אותם למרות שאת כבר עברת שלב. לכתוב את התוכן בצורה הדרגתית שייתן מענה לכל שלבי ההתפתחות של הקוראים שלך.
  3. לכתוב בשפה נגישה: תכתבי ברור, תכתבי בגובה העיניים, בשפה שקל לקרוא ולהבין למה את מתכוונת. אל תשתמשי ביותר מידי מונחים טכניים או שפה גבוהה ותזכרי שמי שהגיע לקרוא את התוכן שלך רוצה ללמוד ממך – אז תלמדי אותו.
  4. אופטימיזציה של התוכן: SEO, טקסט חלופי לתמונות, מילות מפתח בכותרת ובטקסט עצמו, קישורים למאמרים פנימיים וחיצוניים ועוד.
  5. לערוך את התוכן מידי פעם: לערוך, לעדכן, ליצור עניין לך ולקוראים שלך.
כתבתי תוכן ירוק עד, מה עכשיו?

אחרי שכתבת ויצרת תוכן ירוק עד, אל תצפי שיגיעו אליו כמויות של אנשים באופן עצמאי, בין לילה.
תוכן ירוק עד כמו כל תוכן אחר צריך וכדאי לקדם. איך?
ברשתות החברתיות, ברשימות התפוצה שלך, להדגיש את התכנים בבלוג שלך כדי שאנשים ישימו לב ויקראו,
לקדם את התוכן ע”י קמפיין, לעדכן את התוכן ולהזכיר לקוראים שלך מידי פעם שהוא פה.
תני לתוכן תנופה. אם התוכן טוב ובעל ערך הקוראים יחזרו אליו ויגדילו את החשיפה האורגנית שלו ושל האתר או הבלוג שלך.

תוכן ירוק עד עוזר לנו לבנות קהל באופן אורגני ולבסס את המעמד שלנו כמומחים בתחום. להגביר את המודעות למותג שלנו ולהיות בקשר קבוע עם הקוראים והלקוחות שלנו.
תוכן ירוק עד הוא נכס שלך שרק מתחזק עם הזמן ומתפתח עוד ועוד.

אשמח לשמוע מה קיבלת מהפוסט הזה ואם הוא בעל ערך עבורך. האם תיצרי תוכן ירוק עד בעצמך בעקבות הקריאה?
מחכה ממש לשמוע,
אביבית.

8 תגובות

  1. פוסט מעולה אביבית, ועושה חשק לחשוב על תכנים כאלה שמתאימים לבלוג שלי. אני לגמרי שמה לב שיש תכנים שממשיכים לחזור אליהם והרבה פעמים זה עונתי, סביב פורים חוזרים להדרכות על תחפושות, לקראת סוף השנה לפוסטים על מתנות למורות וגננות. זה מאוד כיף שיש משהו שכתבת שמניב קוראים ומעניין אותם לאורך שנים.

    1. תודה נעמה. אני חושבת שאת יכולה להכין די הרבה תכנים כאלה שיגדילו את החשיפה שלך משמעותית.
      אם תרצי, נוכל לחשוב ביחד 🙂

    1. תודה! אני שמחה שאת חושבת שהוא מועיל. הצלחתי לחדש לך?

  2. ממש מתחברת למילים ולרעיונות. ובהחלט בעידן שהתכנים זוכים לפחות חשיפה ברשתות החברתיות, מתבקש לשדרג את הבלוג האישי באתר. תודה על ההארות בנושא

    1. תודה רבה אורלי,
      אשמח שתשתפי אותי בבלוג שלך.

  3. בהחלט מאמר חשוב, במיוחד בעידן שבו החשיפה ברשתות החברתיות משתנה ויורדת. חשוב שיהיה לי תוכן שהוא שלי- בהחלט זו אחת המשימות שלי. תודה על ההארות

    1. תודה רבה אורלי,
      התוכן הבלעדי שלנו הוא נכס וכדאי שנשמור עליו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מכאן מצטרפים
לעולם המלים שלי

טיפים, כלים, עדכונים וים השראה
אצלך במייל

* מבטיחה לא להציף במיילים

דילוג לתוכן