בְּלוֹג

עושה לימונדה 2.0- רִאֲיוּן עם חן יאקה-שומרון

נדמה שחן ואני מכירות כבר מיליון שנה. הכרתי אותה בתחילת דרכי כבלוגרית (לפני 10 שנים בערך, אבל מי סופר?) היינו חלק מחבורת בלוגריות של פעם,
בלוגריות שכותבות בלוג אמיתי באתר ולא מה שמכונה היום בלוגריות ברשתות החברתיות.
אני אוהבת את יכולת ההעמקה של חן- היכולת לקחת נושא חדש, להעמיק בו, להבין במה מדובר ולהסביר איך הכי נכון לכולנו לעשות.
כשהיינו נתקלות בקבוצה בבעיה בוורדפרס או במיילצ’ימפ- חן כמעט תמיד היתה הכתובת.
כשחן עונה על שאלה בקבוצה זה בד”כ אחרי בדיקה, קריאה או התנסות אישית ואם צריך, היא תבדוק במיוחד בשבילך ותעזור בשמחה.
יש בה חן (סטוגודוש) שמיוחד רק לה והסטוריז שלה – כאמא של יוני ונינה שנונים ומצחיקים
הזמנתי אותה להתראיין לבלוג די מזמן ואז, אחרי שהיא השיבה לקחו כמה חודשים עד שהגיע התור שלה.
ממליצה לך להישען אחורה ולקרוא בכיף. היא אשה סופר מעניינת וכדאי ללמוד ממנה כמה וכמה דברים:

מי את חן? מה הסיפור שלך?

אני חן (יאקה-שומרון), בעלת לימונדה 2.0, סטודיו להקמת נוכחות דיגיטלית ברשת.
זה אומר שאנחנו, שמעון בן זוגי ואני, עוזרים לעסקים קטנים לבנות לעצמם תדמית בעולם הדיגיטל.
אנחנו בונים אתרים בוורדפרס, מדריכים עסקים על איך לעבוד עם אימייל מרקטינג (ומתמחים במיילצ׳ימפ).
אנחנו עובדים רק עם עסקים קטנים בגלל שזה המקום שמרגיש לנו הכי טבעי, ושם אנחנו מרגישים שהשינוי וההשפעה שיש בתהליכי העבודה איתנו הם הכי משמעותיים.
ובין לבין אני גם מעצבת כריכות ספרים, מכורה לאינסטגרם, ואמא של יוני ונינה.

ממליצה לעקוב גם בפרופיל האישי

מילה שמגדירה אותך הכי טוב.

סטוריז. ולא רק בגלל הסטוריז.
אני אוהבת לספר סיפורים, אוהבת להשתמש בסטוריטלינג כשאני מעבירה מסרים, כשאני משתפת בדברים שקורים לי.
זה כלי שהפך להיות חלק ממי שאני.

מה את חושבת שלא יודעים עליך? (ולא אכפת לך שנדע)

אני לא יודעת לשחות 🙂
לא חושבת שיש הרבה דברים משמעותיים שלא יודעים עליי, אולי שעברתי 3 הסמכות של מיילצ׳ימפ ושעכשיו אני מומחית מטעמם ושאני ממש גאה בזה?

כבודדדדד

מה גילית על עצמך בתקופה האחרונה?

שאני לא חייבת לדעת הכל.
ושאני מג׳נגלת מוצלחת במיוחד.
אני עובדת מצויין במצבי לחץ, אבל זה לא אומר שאני צריכה לאפשר לעצמי לעבוד במצבי לחץ.
זה חשוב גם לעצור שניה וללכת למיטה עם ספר כי את כבר עייפה ואז מה אם השעה רק 20:30.
ושזה ממש בסדר להגיד ״לא, אני לא אספיק את זה היום״ או ״אני לא יכולה״ או ״לא״ בכלליות.

עוד פוסט מעולה מהאינסטגרם של לימונדה

על מה את חולמת?

מלא דברים!
שלום עולמי, קפה בכל בוקר, לצייר שעה ביום, לרוץ, לעשות פילאטיס, בית עם גינה, גדר לבנה, סוס, תרנגולות, וערוגת ירקות. בקטנה כזה.
אבל באמת באמת, להמשיך במה שאני עושה. להמשיך לעזור לנשים אחרות לפתח ולקדם את העסק שלהן.

מה מעניק לך השראה?

הנשים שסביבי.
אני מוקפת בנשים עצמאיות, מהארץ ומהעולם, בעלות עסקים, כאלה שבונות בכל יום את המותג שלהן. אני רואה את הקשיים שלהן ומתרגשת מההצלחות שלהן.
לפעמים זה כמו לשים מראה מול עצמך ולהבין שוואלה, הכל בסדר. ולפעמים זה זכוכית מגדלת על בעיות מסויימות שצפות ואז יש לך את הכח לשנות ולעזור.

איך הגעת לעולם העיצוב הגראפי?

החליטו בשבילי 🙂
אני בכלל תכננתי להיות מעצבת פנים, והלכתי למכינה כדי לבנות תיק עבודות. שם המרצים שלי אמרו לי שכדאי לי ממש לבדוק את הכיוון של עיצוב גראפי כי זה ממש ממש אני. צדקו.
בלימודים בחרתי להתמחות בעיצוב לדיגיטל, יצאתי משם ונשבעתי שאני ואתרים זה פשוט לא יקרה.
כשיצאתי לעצמאות הייתי צריכה לבנות לעצמי אתר, ואז לא הייתה לי ברירה והייתי חייבת להתמודד עם זה. גיליתי שזה מגניב לי ושאני נהנית מזה, שזה כמו לברוא עולם.
והיום זה בעיקר מה שאני עושה, מעצבת ובונה אתרים. וכייף לי עם זה.

טיפ לבעלת עסק

מושלם זה משעמם. אל תרדפי אחריו.
תמצאי את הנישה שלך, המקום שבו את הכי את ואל תתביישי להוציא את עצמך ואת הקול שלך החוצה.
את מעניינת גם אם לפעמים נראה לך שלא, יש לך הרבה יותר להגיד לעולם ממה שנדמה לך.
פשוט תעשי.

אימייל מרקטינג עבר מהעולם או לא? איך לדעתך כדאי להשתמש בו בעסק ?

לא רק שאימייל מרקטינג לא עבר מן העולם הוא רק הולך ומתחזק.
יש שאומרים, ולדעתי זה ממש נכון, שאת השיווק עושים ברשתות החברתיות אבל כשרוצים באמת למכור זה באימייל.
אנחנו תמיד נלחמות על ״זמן המסך״ שלנו בסושיאל, נלחמות מול האלגוריתם שאין לנו ממש דרך לנצח אותו, ובגלל זה דיוור אלקטרוני הוא כל כך יעיל – הוא נותן לנו את הגישה הכי ישירה והכי אישית אל הקהל שלנו.
והקסם האמיתי קורה כשאנחנו מתמידות, כשאנחנו מדוורות באופן שוטף מבלי להתייחס אל מספר הרשומים שלנו, כשאנחנו מדברות אליהם בצורה הכי טבעית לנו, כמו שאנחנו ואז הם הופכים להיות קהל נאמן שמחכה לקרוא אותנו ולתמוך בעסק שלנו.

מילה (או כמה) לסיום:

לשווק את עצמנו זה קשה, זה לא תמיד מרגיש טבעי וזה מאוד מאתגר.
אבל, אין ברירה. אני מוצאת ששיווק באמצעות האימייל הוא גם הכי אפקטיבי וגם הכי פחות מטריד – הם ביקשו ממני שאשלח להם מיילים. הם ביקשו להצטרף לתפוצה. הם ביקשו לשמוע ממני.
אז תשווקי כי תמיד יש מי שצריך/ה לשמוע את מה שיש לך להגיד.

פוסט מצוין של חן הקליקי כדי לעבור אליו

חן היא מצד אחד אשה מעניינת באופן אישי ומצד שני מישהי שכיף ללמוד ממנה ולהתייעץ איתה.
אני מזמינה אותך לעקוב אחרי חן ולימונדה בפרופיל האינסטגרם האישי והעסקי
בבלוג למה לא סיפרתם לי?! וגם בבלוג של לימונדה.

תודי לי אח”כ

אם נושא האימייל מרקטינג מעניין אותך מזמינה אותך לקרוא עוד על נכסים דיגיטליים שכדאי להשקיע בהם בעולם של רשתות חברתיות

בואי לקרוא ראיונות קודמים:

על ויז’ואל ומילים: ראיון עם הילה לוקסמבורג קופר
שיווק פשוט: ראיון עם רוחמה סלע
להיות גם וגם: ראיון עם שירה קינן
שיווק עם תלתלים: רֵאָיוֹן עם הילה לוי
רוקדת את הסושיאל: רֵאָיוֹן עם תמר מור
כותבת ברינה: רֵאָיוֹן עם רינה וייסגלס הלקין

2 תגובות

  1. חן נהדרת. חוץ מזה שהיא בנתה לי אתר אינטרנט נפלא ומיוחד ויצרה לי שפה עיצובית יוצאת דופן, אני גם תמיד נהנית ללמוד ממנה עוד.

    1. מסכימה עם כל מילה. יש הרבה מה ללמוד מחן וגם ממך 🙂

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מכאן מצטרפים
לעולם המלים שלי

טיפים, כלים, עדכונים וים השראה
אצלך במייל

* מבטיחה לא להציף במיילים

דילוג לתוכן