בתחילת אוקטובר ווטסאפ, פייסבוק ואינסטגרם קרסו.
אחה”צ של יום רגיל לגמרי ואז זה קרה.
איפה את הייתי כש”העולם” קרס? מה עשית?
אני הייתי בלימודי האימון שלי עם הטלפון במצב שקט בתוך התיק ולא דמתי לב למתרחש.
הבנתי את גודל הארוע בשעה 21:00 כשיצאתי מהשיעור והבנתי שאין ווטסאפ.
היה לי ערב נהדר ולא חסר לי כלום.
ההיפך הוא הנכון, הרווחתי עוד כמה שעות של שקט. תודה על זה.
בפוסט הזה אני רוצה לשתף אותך במחשבות שלי על נכסים דיגיטאליים בעולם של רשתות חברתיות, על החשיבות של אתר או בלוג משלך ורשימת דיוור שתעזור לך להפיץ את הבשורה והעשייה שלך.
כל אחת צריכה נכס דיגיטלי משלה
את הבלוג הקודם שלי התחלתי לכתוב כבר לפני 8 שנים. למדתי והתפתחתי באמצעותו המון ואפשר לומר שבזכותו אני פה היום.
ולמרות שאני לא כותבת בו היום בשוטף, הוא מקודם אורגנית בגוגל. ובזכותו אני והעשייה שלי נחשפת לנשים, אמהות וגם לקוחות פוטנציאליות. הוא נכס.
גם האתר והבלוג הזה ממש הם נכסים שלי,
זה הבית של המילים שלי, פה אני משתפת במה שמעניין אותי בעולם העסקי שלי היום.
בזכות המרחב הזה אתן מכירות אותי יותר, קוראות, מגיבות וגם עובדות איתי.
נכס, כבר אמרתי?
אני מאכסנת אותו איפה שאני רוצה ודואגת שיהיה לו גיבוי. והוא מצידו, גדל צומח ועושה עבורי עבודה נהדרת.
הוא שלי ואני שלו.
אף אחד לא יכול להוריד לי אותו יום אחד ככה סתם (טוב, פעם אחת האקרים פרצו לי לאתר אבל למזלי יש לי גיבוי וחברת אחזקה מעולה)
או להחליט שמילה או תמונה שפירסמתי לא מסתדרת עם אלגוריתם עלום ולקצץ לי את הכנפיים. נכס.
אל תביני אותי לא נכון- אני הכי בעד הרשתות החברתיות
הרשתות החברתיות הן זירה נהדרת, שקורים בה הרבה דברים טובים.
הכרתי בהן ואני עדיין מכירה בכל יום קולגות ונשים מופלאות. כמעט מחצית מלקוחותיי הגיעו באמצעות הכרות וחשיפה אליי בפייסבוק ואינסטגרם.
אני מוקירה תודה לרשתות החברתיות, אבל באותה נשימה מבינה שאין לי שליטה מוחלטת על מה שקורה בהן.
אני מגיעה אליהן באותנטיות וחיבור אישי אבל יודעת שיכול להיות שמחר החשיפה שלי תרד,
יכול להיות שמישהו יחליט לסגור לי את החשבון או לשנות את השיטה. ולכן, אני בוחרת ומשקיעה גם בנכסים האישיים שלי.
תוכן ירוק עד
על המשמעות והחשיבות של תוכן “ירוק עד” בעיני ומנסיוני, כתבתי בהרחבה בפוסט הזה, בואי לקרוא.
בעיני תוכן “ירוק עד” חשוב ומקפיץ כל אתר ובלוג ולכן, אני מקפידה ליצור תוכן “ירוק עד” בבלוג שלי.
התוכן ירוק העד נמצא בו לאורך חודשים ושנים. רלוונטי, חושף אותי לקהלים רחבים בגוגל באופן אורגני
ועוזר לי להעמיק את הקשר שלי עם הקוראים והעוקבים שלי ולבסס את מעמדי כאוטוריטה בתחומי.
אם תעברי לפוסט המלא תמצאי 6 סיבות ליצירת תוכן דיגיטלי.
רשימת דיוור: כן, זה נכס משמעותי
אני יודעת, אולי זה נשמע לך עתיק ו”מי בכלל פותח מיילים כאלה?”
אבל כל אתר אינטרנט, בלוג ועסק צריכים רשימת דיוור.
וכשאני אומרת “רשימת דיוור” אני מתכוונת לרשימה של אנשים שנרשמו מרצונם החופשי,
ביקשו להירשם או נרשמו לרשימת התפוצה שלכם בתמורה למתנה או מידע חינמי שהענקתם להם.
אני לא מתכוונת לרשימות דיוור קנויות (כן, יש כזה דבר).
רשימת דיוור איכותית היא נכס כי היא מאגדת בתוכה את קהל היעד המדויק שלך.
אנשים שאת והעשייה שלך מעניינים אותך ורוצים לקבל ממך תוכן ועדכונים.
בניגוד למחשבה הרווחת, רשימת דיוור עדיין עובדת מצוין גם ב 2021 ומי שמשקיע בנכס הזה קוצר את הפירות.
5 סיבות ליצירת רשימת דיוור משלך
- רשימת דיוור היא שיטת שיווק מדויקת: אם תחשבי על זה, מדובר בתכנים שנשלחים לקהל אוהד, כזה שהתעניין בעבר בשירותים שלך או כזה שאוהב את העשיה והתכנים שאת שולחת.
- שיווק וחשיפה לקבוצת אנשים גדולה בזמן קצר יחסית: כשאת מחליטה לשלוח מייל עדכון או הצעה במייל כל רשימת הדיוור שלך מקבלת אותו באותו יום ובאותה השעה. יש לך אפשרות לעקוב אחרי נתוני הפתיחה של המיילים. לשלוח תזכורות ובעצם, להגיע כמעט לכל אחד ברשימה באופן מותאם אישית.
- המיילים כאן כדי להישאר: המיילים שאת שולחת לא נתונים לחסדי האלגוריתם, הם לא נשטפים ב”נהר” המידע ברשתות החברתיות וקשה לגלול אותם כמו הפיד שלנו. מי שרוצה קורא אותם באופן מיידי ומי שרוצה יכול לשמור אותם לקריאה עתידית. בד”כ מי שמבקש את התוכן שלנו גם זמין לצרוך אותו.
- השקעה נמוכה ביחס לשיטות אחרות: כדי לשלוח מייל לרשימת דיוור את צריכה להתחבר לאחת מחברות הדיוור ולשלם עבור משלוח המיילים. בדרך כלל מדובר בכמה אג’ בודדות למייל וברכישת מנוי לחבילות גדולות הערך המוסף גדל עוד יותר.
בתוכנות הדיוור את מקבלת גם נתונים סטטיסטיים על הדיוור שלך, מעקב שוטף ואפשרות ליצירת אוטומציות שמאפשרות ליצור תכנים חדשים ומניעים לפעולה וחיזוק קשר עם העוקבים והלקוחות . - רשימת דיוור פשוט עובדת: למרות שאולי נדמה שהעולם הפך למהיר יותר ואנשים מעדיפים מסרים מידיים בווטסאפ, עדיין קיימים הרבה מאוד אנשים שמעדיפים לקבל את התוכן שהם רוצים ובוחרים לקבל ישירות לתיבת המייל שלהם. תוכן שאפשר לקרוא מתי שרוצים וכמה פעמים שרוצים, להעמיק ולחזור.
מערכת היחסים האישית והממוקדת הזאת עובדת מצוין ומביאה תוצאות מעולות.
לסיכום
בעולם של רשתות חברתיות שתופסות חלק ניכר מחיינו וגם מביאות תוצאות כדאי לזכור ולהבין
את הכח שיש גם לנכסים הדיגיטאליים שבבעלותינו.
יש להם עדיין מקום בעולם והם מביאים תוצאות טובות מאוד.
לדעתי כדאי להשקיע בשתי הזירות ולהיות נוכחות גם ברשתות החברתיות וגם ליצור לעצמנו נכס אישי שימשיך לעשות עבורינו עבודה איכותית ועקבית גם בימים שהכל נופל.
מה דעתך? האם יש לך נכסים דיגיטאליים משלך? האם הם עובדים עבורך? ספרי לי.
אני פה ומאוד זמינה לשאלות, תגובות ובכלל 😊
אביבית.
2 תגובות
היי אני עושה עבודה על רשתות חברתיות האם אתר קניות של חברת ביתלי (חנות רהיטים ) נחשבת גם רשת חברתית ?
היי שיר,
אתר של חברה פרטית לא נחב רשת חברתית, אלא אתר שמאגד בתוכו מידע של החנות, חנות וירטואלית ועוד תוכן נקודתי.
בהצלחה בעבודה