בְּלוֹג

לְמָה צריך לכתוב בעסק?

אני נמצאת בקשר יומיומי עם נשים ובעלות עסקים, שומעת אותן, מבינה את הצרכים שלהן,
נותנת להן יד ועוזרת להן להתנהל בעולם הכתיבה האישית והשיווקית.
השבוע אחת מהן שאלה אותי: “למה אני צריכה לכתוב בעסק שלי? אני מקצועית, יש לי מוצר מעולה,
אני מאמינה בעצמי למה אני צריכה את הכאב ראש הזה בכלל..?”
והאמת, שזו שאלה מצויינת שאת התשובה עליה אני חיה ביומיום שלי.
החלטתי לעצור ולכתוב את הפוסט הזה ולשתף בתשובות שלי לשאלה הזו,
כדי שגם את תוכלי להבין למה זה חשוב לפנות זמן ומשאבים לטיפול בתוכן של העסק שלך ולמה צריך לכתוב בעסק?

5 סיבות למה כדאי לך לכתוב בעסק:

הכרות ומודעות:

הקמת מותג, פתחת עסק ואת מעניקה בו שירות. את משקיעה בו משאבים ובסוף, מי שמכיר אותך הם האנשים בסביבה הקרובה שלך ועוד קצת.
את מלאה בעשייה שלך ובעצם, לפעמים שוכחת שלא כולם מכירים אותך, לא כולם יודעים מה את בדיוק עושה ולמה כדאי להיות דווקא איתך בקשר.
אנשים לא מכירים, פשוט, לא מכירים.
כשאת כותבת ומייצרת תכנים באופן רציף קהל העוקבים שלך גדל ובעיקר מתחיל להכיר אותך. מתחילים להכיר את המותג שאת וגם את המוצרים והשירותים שאת מציעה.
אחרי שלב ההכרות מגיע שלב המודעות של העוקבים לרבדים קצת יותר עמוקים בעשיה שלך. מה הייחוד שלך, מה הייחוד של המותג שלך, מה הייחוד של המוצרים או השירותים שאת מציעה, מה הרקע המקצועי והאישי שלך.


הרקע האישי והניסיון המקצועי שלך רלוונטיים (ולפעמים אפילו מאוד רלוונטיים).
העמקת התכנים וחשיפה לרבדים עמוקים יותר תאפשר לך ליצור חיבור טוב יותר עם קהל העוקבים שלך.
כתוצאה מהעמקת החיבור הזה תוכלי גם להרחיב את מעגלי ההכרות איתך ועם העסק שאת.

מעמד

כן, מעמד.
זה נשמע לך אולי מוזר אבל התוכן שאת יוצרת בעסק שלך עוזר לך לבסס את עצמך בתחום העיסוק שלך.
איך?
ע”י שיתוף בתכנים מקצועיים, טיפים, אינפורמציה על תחום העיסוק שלך, מענה על שאלות העוקבים שלך ועוד.
יצירת התוכן והשיתופים שלך מציגים לעוקבים שלך מה את יודעת, מראים להם שאפשר לסמוך עליך וההמשך ידוע.
תחשבי רגע, את היית קונה מוצר או שירות ממישהו שלא מבין מה הוא עושה?

ביטוי עצמי

כתיבה היא כלי לביטוי עצמי. ובעזרת התוכן שאת כותבת ומשתפת את הקוראים שלך את באה לידי ביטוי בצורה הכי כנה ואמיתית שאפשר.
הכתיבה מאפשרת לך לספר את הסיפור שלך בצורה ישירה וכנה, לגעת באנשים ולקרב אותם לעולמך.
הכתיבה מעודדת יצירתיות בכל התחומים. אני ממליצה לך בחום להתחיל לכתוב או להתאמן בכתיבה אפילו רק בשביל ההנאה שלך.

עוקבים הופכים ללקוחות

מי שעוקב אחריך מכיר אותך וברגע שנוצר חיבור יש סיכוי גדול שהוא יהפוך גם ללקוח שלך.
התוכן שלך מביא לך לידים ומניע עוקבים (לקוחות פוטנציאליים) לאתר שלך.
כשאת משתפת וכותבת תוכן מעניין ובאופן רציף ועקבי את יוצרת סביבך קהילה שתהפוך בהמשך גם ללקוחות שלך.
מערכת היחסים הזו עם העוקבים שלך, עוזרת להם לבסס אמון במי שאת ובמה שאת מציעה להם.

עשיה מביאה לעשיה

כשאת כותבת את יוצרת, כתיבה מחזקת את היצירתיות שלך ועוזרת לך להיות בתוך העשיה, לחשוב כל הזמן על רעיונות וכיוונים חדשים ולהמציא את עצמך מחדש.
כן, למרות שעמוס ולחוץ וצפוף ויש רשימת מטלות ארוכה, חשוב שתקחי זמן לעצירה, כתיבה ויצירת תוכן חדש.
אם את חושבת שאת לא יכולה או לא יודעת איך לעשות את זה, פשוט תתחילי לכתוב.
תתחילי לשתף, תתחילי לעשות. העשיה תוביל לעוד עשיה והתוצאות יגיעו.

הכרות, חיבה, ביטחון

לסיכום הפוסט הזה אני בוחרת לשתף בעיקרון שיווקי שאני מאוד אוהבת ואני חושבת שכדאי שגם את תכירי אותו: Know > Like >Trust. העיקרון הזה מאגד בתוכו את תפיסת העולם של השיווק החדש שאני מאוד מתחברת אליה.

השלב הראשון במערכת היחסים שלנו עם העוקבים שלנו הוא שלב ההכרות – Know
השלב השני הוא חיבה Like שמתאפשרת רק אחרי שההכרות מעמיקה ונוצרת מערכת יחסים עם העוקבים שלנו. כתיבה אישית, אותנטית ובגובה העיניים עוזרת למי שעוקב אחרינו להכיר אותנו ולחבב אותנו ואת העשיה שלנו. (או שלא, וזה גם בסדר).
אחריה מגיע השלב שבו מי שעוקב אחרינו מכיר אותנו וגם סומך עלינו. סומך עלינו שנוכל לעזור לו, שאנחנו מבינים ומכירים בבעיה או בכאב שלו ויש לנו דרך לסייע לו- Trust

אם מעניין אותך לקרוא עוד ולהעמיק בנושא, תוכלי לקרוא עוד קצת על עיקרון Know,like,trust כאן

שתפי אותי מה את לוקחת מהפוסט הזה, איזה מהסיבות מדברת אליך ומה דעתך באופן כללי, שתפי אותי פה למטה בתגובות. אני אוהבת מאוד לקרוא ולשמוע מה אתן חושבות 🙂
אם עדיין לא הצטרפת לרשימת התפוצה של הבלוג, את מוזמנת באהבה. להירשם ולקבל עדכונים על תכנים חדשים שיעזרו גם לך לכתוב ולהכנס לעולם הכתיבה שלי.
נתראה בקרוב, אביבית.

בפוסט הזה שיתפתי בטיפים פשוטים לכתיבת תוכן, אני מזמינה אותך לקרוא גם אותו

2 תגובות

  1. כתיבה זה אחד הכלים האהובים עלי, ואני מרגישה שכל הזמן יש מה לשפר ולחדד בו. כמו עיפרון שמדי פעם צריך ריענון כדי להיות חד ומדויק יותר.

    1. בדיוק, כמו בכל תחום וכמונו ממש, גם הכתיבה שלנו משתנה ומשתכללת.
      ולדעתי כדאי ומומלץ מאוד לצעוד בדרך הזאת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מכאן מצטרפים
לעולם המלים שלי

טיפים, כלים, עדכונים וים השראה
אצלך במייל

* מבטיחה לא להציף במיילים

דילוג לתוכן